افزایش مواد افزودنی بر پلی پروپیلن

افزایش مواد افزودنی بر پلی پروپیلن

پنج‌شنبه 11 می 2017 1,465 بازدید
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 رای, امتیاز: 4٫00 از 5)

از زمان‌های گذشته همواره بشر جهت حمل‌ونقل بسیاری از کالاها احتیاج  به چیزی داشته است تا آن را بسته‌بندی نموده و به سهولت جابجا نماید. از این‌رو کیسه‌های بافته‌شده و با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود پلیمر به دنیای صنعت و نساجی به تدریج جای خود را به کیسه‌های بافته‌شده از جنس پلی‌پروپیلن داده‌اند.

در جهت بهبود خواص مواد پلیمری از یکسری افزودنیها بهره گرفته می شود،با توجه به درصد این مواد اندازه ذرات خواص ماده نهایی تغییر می نماید. این ترکیبات مواد،‌ خاصیت های مطلوب و مرغوب را به وجود می آورند.

در این بخش شیوه پلیمر شدن ادمیسلر برای تولید کردن غشای سطحی نازک پلی پروپیلن در سطح، از ذره های کربنات کلسیم استفاده می شود. هدف و منظور در دو چیز خلاصه می شود. اول در ارزیابی و تعیین حالتی از آماده شدن از ذره های کربنات کلسیم pp که در شیوه پلیمر ادمیسلر استفاده شده اند و دوم در تحقیقاتی که از اثرات ترکیبات pp در شکل دادن مشخصات و خواص مکانیکی ترکیبات پلی پروپیلین (ipp) در مقایسه با مخلوط و ترکیب ipp که بهبود پیدا کرده اند اما مورد عمل قرار داده نشده اند و ترکیباتی از اسید استریک کربنات کلسیم (caco۳).

گرانول پلی پروپیلن را با سه نوع کربنات کلسیم با فرمول و درصدهای متفاوت مخلوط نموده و در دستگاه اکسترودر به گرانولیت تبدیل کرده و برای تهیه نمونه جهت آزمون های مورد بررسی در دستگاه پرس قرار داده می شود.

۱_۳:تحلیل نتایج :

استفاده از ۵% مواد افزودنی در نمونه ها با توجه به شرایط خاص نروچ سازی سخت تر شده یا قرار گیری ذرات در ماتریس به صورت کامل رخ نمی دهد که همین امر باعث نزدیک شدن اعداد مربوط به آزمایشات خواص مکانیکی پلیمر تولید شده است.

با افزایش میزان درصد SM 1010 میزان استحکام کاهش ، کرنش افزایش و میزان ضربه کاهش پیدا کرده است.

با افزایش میزان درصد ۱۱۰HS میزان استحکام کاهش ، کرنش افزایش و میزان ضربه افزایش پیدا کرده است.

با افزایش میزان درصد۱۱۰FRF میزان استحکام کاهش ، کرنش افزایش و میزان ضربه افزایش پیدا کرده است.

مطلب مرتبط

مراحل تولید کیسه پلی پروپیلن مراحل تولید کیسه پلی پروپیلن پنج‌شنبه 11 می 2017 3,334 بازدید
پلی پروپیلن چیست؟ پلی پروپیلن چیست؟ پنج‌شنبه 11 می 2017 1,571 بازدید
لمینت چیست ؟؟ لمینت چیست ؟؟ پنج‌شنبه 11 می 2017 2,586 بازدید
کیسه های AD Star کیسه های AD Star جمعه 21 آوریل 2017 1,344 بازدید
نظرات شما
تعداد نظرات : ۰