مراحل تولید کیسه پلی پروپیلن

مراحل تولید کیسه پلی پروپیلن

پنج‌شنبه 11 می 2017 3,362 بازدید
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 رای, امتیاز: 5٫00 از 5)

این محصول در چهار مرحله اصلی تولید و به بازار عرضه می شود. این ۴ مرحله عبارتند از:

::  مرحله ریسندگی

::  مرحله بافندگی

::  مرحله چاپ، برش و دوخت

::  بسته بندی

 ۱- مرحله ریسندگی

برای تولید نخ های پلی پروپیلن ابتدا گرانول پلی پروپیلن رنگ مستربچ و مواد نرم کننده به ماشین خوراک داده می شود که این مواد در یک محفظه به نسبت با یکدیگر مخلوط و سپس به طرف المنت حرارتی هدایت و بصورت مذاب در می آید . پس از عبور از المنت حرارتی وارد لوله ای که توسط دیگ روغن داغ حرارت آن به حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد رسبده و پس از عبور از منطقه دیگ روغن داغ به طرف چهار دوش که هر کدام دارای ۶۴ سوراخ است توسط فشار هوا هدایت و پس از عبور با فشار از دوشها وارد کانال خنک کننده می شود که رشته ها شکل و حالت خود را حفظ نمایند پس از عبور از کانا ل خنک کننده رشته ها وارد قسمت کشش شده و توسط غلتک های کشش به اندازه مناسب کشیده شده و بعد از عبور از قسمت کششش رشته ها به یکدیگر جوش خورده شده و سپس روی بوبین پیچیده می شود و پس از پر شدن بوبین از روی ماشین تخلیه و روی بوبین دیگری پیچیده شده و در کیسه های پلاستیکی بسته بندی و پس از توزین به بازار فروش عرضه می گردد .

 کیسه بافی و صنعت کیسه بافی

۲- مرحله بافندگی

در مرحله بافندگی اعمال زیر انجام می شود:

– بافت نوار توسط ماشین بافندگی

– تولید رول گونی پلی پروپیلن

کیسه بافی و صنعت کیسه بافی

در قسمت بافندگی برای تولید پارچه عمدتا سه روش عمده وجود دارد که عبارتند از:

۱- بافندگی تاری و پودی

۲- بافندگی حلقوی تاری

۳- بافندگی حلقوی پودی

در این طرح بافندگی تاری و پودی با ماشین گردباف پیشنهاد شده است. کیسه های تولیدی با روش حلقوی برای بسته بندی و حمل موادی که از دانه بندی درشت تر برخوردار است مطلوب می باشد. بسته به نوع مصرف گونی بایستی یکی از دو روش را برای تولید برگزید.

کیسه بافی و صنعت کیسه بافی

۳- برش و دوخت

در این مرحله رول گونی در ابتدای خط برش قرار می گیرد و طبق طول مورد درخواست توسط تیغه حرارتی بریده می شود. عمل دوخت ته گونی به اندازه دلخواه تا خورده و به وسیله چرخ دوخت مخصوص، قلاب دوزی می شود.

۴- بسته بندی

بسته بندی گونی ها پس از شمارش ۵۰۰ تایی به صورت دستی یا پرس عدل بندی، بسته بندی شده و به بازار عرضه می گردد. در قسمت بافندگی برای تولید پارچه عمدتاً سه روش عمده وجود داردکه عبارتند از: بافندگی تاری وپودی،بافندگی حلقوی تاری وبافندگی حلقوی پودی،وروش تولید منسوجات بی بافت .برای تولید کیسه پلی پروپیلن تا کنون روش منسوج نبافته که ازطریق ایجادولایه ودرگیری الیاف به وجود می آید. به طورمؤثربه کار گرفته نشده است ولکن روش بافندگی حلقوی وتاری وپودی هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد .کیسه های تولیدی دو روش دارای مشخصات متفاوتی بوده وقابل جایگزینی نمی باشند. دراین طرح بافندگی تاری وپودی با ماشین آلات گردباف پیشنهاد شده است که قسمت عمده تولید ومصرف داخلی را تشکیل میدهد.کیسه های تولید به روش حلقوی برای بسته بندی وحمل موادی که از دانه بندی درشت تر برخوردار است مطلوب می باشد.بسته به نوع مصرف کیسه بایستی یکی از دو روش را برای تولید برگزید. ماشین های بافندگی گرد مطابق بزرگی محیط با قطر به ماشین های با قط ر بزرگ یا کوچک تقسیم می شوند که بستگی به نوع مصرف کیسه بایستی قطر ماشین مورد نظرراانتخاب کرد. علاوه بر آن سرعت پودگذاری ماشین، تعداد ماکو و ورود ماشین و سیستم پود گذاری را بایستی در انتخاب ماشین مد نظر قرار داد.

در قسمت ریسندگی معمولاً فیلم اکسترودر های تو لید نخ نواری به دو صورت blowing یا flat می با شد که سیستم flat ازکیفیت بهتری برخوردار است و این روش در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت دیگر در قسمت ریسندگی روش سرد کردن فیلم می باشد که معمولاً به دو روش انجام می گیرد . یا به وسیله آب گرم یا به وسیله غ لتک که آب سرد ازداخل آن عبور می کند که در روش اول نخ با مقومت بیشتری به وجود می آید چون زمان سرد شدن سریع بوده و از ایجاد کریستال جلو گیری میشود و روش بهینه روش وان آب گرم است.

تفاوت دیگر در ماشین های ریسندگی قسمت کشش نخ است که به وسیله هوای داغ با عبور نخ از صفحه داغ صورت می گیرد وکشش نخ با استفاده از هوای داغ به دلیل نداشتن اصطحکاک سطحی از فلز کیفیت نخ را افزایش می دهد.

کیسه بافی و صنعت کیسه بافی

مشخصات فنی کیسه های پلی پروپیلن

عرض کیسه: تا ۲۰۰ سانتیمتر.

طول کیسه : بر اساس درخواست مشتری.

ته کیسه :تا کردن و ته دوزی ۲ الی ۲/۵ سانتیمتری تک یا دو ردیفه ، و یا ته دوزی ساده تک ردیفه.

سرکیسه : برش حرارتی و هفت هشت سر کیسه ، و همچنین امکان لب دوزی و دوخت حاشیه کیسه براساس درخواست مشتری که به استحکام کیسه در تخلیه وبارگیری به دفعات کیسه های پر می انجامد.

دنیرنخ مورد استفاده در بافت کیسه : ۳۵۰ تا ۴۵۰۰ ، براساس درخواست مشتری.

لمینت : ۱۵ تا ۳۳ میکرون ، براساس درخواست مشتری.

رنگ پارچه : رنگهای متنوع ، براساس درخواست مشتری.

چاپ : تا چها رنگ در یک یا هردو طرف کیسه ، براساس درخواست و طرح مشتری.

مقاوم سازی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید: ۲۰۰ تا ۱۶۰۰ ساعت ، بر اساس درخواست مشتری.

مطلب مرتبط

پلی پروپیلن چیست؟ پلی پروپیلن چیست؟ پنج‌شنبه 11 می 2017 1,595 بازدید
لمینت چیست ؟؟ لمینت چیست ؟؟ پنج‌شنبه 11 می 2017 2,610 بازدید
افزایش مواد افزودنی بر پلی پروپیلن افزایش مواد افزودنی بر پلی پروپیلن پنج‌شنبه 11 می 2017 1,489 بازدید
کیسه های AD Star کیسه های AD Star جمعه 21 آوریل 2017 1,348 بازدید
نظرات شما
تعداد نظرات : ۰